Welcome to My lovely Blog

Random

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
http://adf.ly/EWRNQ

Hadiths/aLQur'an

Hadiths/aLQur'an
Dhul Hijja

Mendapat pahala 12 kali khatam al-Qur'an



AlQuran el Kareem

Bismillahir Rahmanir Rahim. Allhumma salli 'alaa Muhammad wa aali Muhammad wa 'ajjil faraja-hum:

Diriwayatkan daripada Imam Ja'far al-Sadiq as berkata: Sesiapa yang membaca selepas selesai solatnya sebelum mengangkat dua lututnya: "Asyhadu an laa ilaaha illa llahu wahdahu la syarika-lah ilaahan waahidan ahadan samadan lam yattakhidh saahibatan wa laa waladan" Maksudnya: "Aku naik saksi bahawa tiada tuhan Melainkan Allah Yang Satu, tidak ada sekutu bagiNya, Tuhan Yang Satu; Satu tempat tujuan, Dia tidak mengambil teman wanita dan anak" sebanyak 10 kali, maka pahalanya seperti dia membaca 12 kali khatam al-Qur'an.(al-Majlisi, Bihaar al-Anwaar, 86, hlm. 27.Lihat juga Hujjatul Islam, M. Taqi al-Muqaddam, Khazaanah al-Asraar, ii, hlm.278, Qom 1413 H).




Doa al-Faraj (doa kejayaan) dibaca selepas solat fardhu untuk Imam al-Mahdi al-Muntazar; Imam Zaman as dan pengikut-pengikutnya

Bismillahir Rahmanir Rahim. Allahumma salli 'alaa Muhammad wa aali Muhammad wa 'jjil faraja-hum:

Alluhhumma kun li-waliyyi-ka l-Hujjati bni l-Hasan-salawatu-ka 'alaihi wa aabaa'i-hi-fi haadhihi s-sa'ati wa fi kulli saa'ah waliyyan wa haafizan wa qaa'idan wa naasiran wa daliilan wa 'ainan hattaa tuskina-hu ardha-ka tau'an wa tumatti'a-hu fi-ha tawiilan" Ertinya: Wahai Tuhanku, jadilah  untuk wali Engkau al-Hujjah anak lelaki al-Hasan-salawat dan salam keatasnya dan bapa-bapanya-pada masa ini dan pada setiap masa seorang wali dan penjaga, seorang ketua dan pembantu, seorang yang menunjuk jalan dan seorang yag dicintai dengan sebenarnya sehingga Engkau menempatkannya di bumi Engkau secara sukarela dan memanjangkan umurnya padanya untuk jangka waktu yang panjang" Boleh didapati di Youtube"dua al-faraj".


Selamat datang bulan Muharram, bulan berduka, bulan pengorbanan para syuhada' pada 10 Muharram 61 H dipimpin oleh pemuda syurga Imam al-Husain as, keluarganya dan para sahabatnya. Pembunuh-pembunuhnya terdiri dari kalangan para sahabat yg diketuai oleh Ubaidillah ibn Ziyad al-mal'un. Apa nilainya mereka dan pengikut2 mereka sehingga hari ini, setelah mereka membunuh cucunya Rasulullah saw dan keluarganya di sisi Allah dan RasulNya?Jawablah sendiri jika anda mengakui diri anda seorang muslim. Saya menjawab: Wahai Tuhanku, laknatilah mereka semua 1000000000000000 kali.

O Allah condemn and lay a curse upon the killers of Husayn (as), his family and friends.
Ya Allah,Laknatilah para pembunuh imam Husayn as .
ALLAAHUMAL-A’N QATALATAL H’USAYN WA AWLAADIHEE WA AS’HAABIHEE  (100 times ) 


Penulis : Unknown ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Mendapat pahala 12 kali khatam al-Qur'an ini dipublish oleh Unknown pada hari 28 November 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Mendapat pahala 12 kali khatam al-Qur'an
 

0 comments:

Catat Ulasan