Welcome to My lovely Blog

Random

create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!
http://adf.ly/EWRNQ

Hadiths/aLQur'an

Hadiths/aLQur'an
Dhul Hijja

Penghinaan kepada Syiah adalah penghinaan kepada Rasulullah saw





Daripada Sa'id bin Jubair daripada Ibn Abbas berkata, Rasul saw bersabda kepada Ali as: Wahai Ali, Syiah anda adalah mereka yang mendapat kemenangan pada hari Kiamat. Sesiapa yang menghina seorang daripada mereka, maka sesungguhnya dia telah menghina anda (wahai Ali). Dan sesiapa yang menghina  anda, maka sesungguhnya dia telah menghina aku. Dan sesiapa yang  telah menghinaku, maka Allah memasukkannya neraka Jahannan kekal di dalamnya, seburuk-buruk tempat. Wahai Ali anda adalah daripadaku dan aku adalah daripada anda, roh anda adalah daripada rohku, tanah anda adalah daripada tanahku. Syiah anda diciptakan daripada lebihan tanah kami. Jestru sesiapa yg mencintai mereka, maka dia mencintai kami. Sesiapa yang membenci mereka, maka sesungguhnya dia membenci kami. Sesipa yang memusuhi mereka, maka sesungguhnya dia telah memusuhi kami. dan sesiapa yang  mencintai mereka , maka dia mencintai kami... , al-Majlisi, Bihar al-Anwaar.





Pahala menziarahi Syiah seperti pahala menziarahi para imam as ketika tidak ada kemampuan.


Daripada Imam Ja'far al-Sadiq as berkata: Sesiapa yang tidak mampu untuk menziarahi kami, maka hendaklah dia menziarahi syiah kami yang baik (salihii mawaali-na), dia akan mendapat pahala (seperti) menziarahi kami , al-Maljlisi, Bihar al-Anwaar.

Daripada Abu l-Hasan, Ali Zainal Abidin as berkata:Sesiapa yang tidak mampu menziarahi kami, maka hendaklah dia menziarahi Syiah kami yang meskin (fuqaraa' syi'ati-na). Sesiapa yang tidak mampu menziarahi kubur-kubur kami, maka hendaklah dia menziarahi kubur-kubur saudara-saudara (Syiah) kami yang baik. al-Kulaini, al-Kafi, 4, hlm 60.

Penulis : Unknown ~ Sebuah blog yang menyediakan berbagai macam informasi

Artikel Penghinaan kepada Syiah adalah penghinaan kepada Rasulullah saw ini dipublish oleh Unknown pada hari 28 November 2011. Semoga artikel ini dapat bermanfaat.Terimakasih atas kunjungan Anda silahkan tinggalkan komentar.sudah ada 0 komentar: di postingan Penghinaan kepada Syiah adalah penghinaan kepada Rasulullah saw
 

0 comments:

Catat Ulasan